
درباره استاد
نام و نام خانوادگی:حمیدشکری خانقاه
متولد:1347/4/4
تحصیلات و مدارج علمی:
دکترای تخصصی جامعهشناسی ارتباطات فرهنگی با گرایش برنامهریزی استراتژیک ارتباطات انسانی
کارشناسي ارشد علوم تربیتي با محورت کاری برنامه ریزی راهیردی ارتیاطي و آموزش همگاني
تجربیات:
۲۳ سال سابقهی مدیریت در روابط عمومی
مشاور مدیریت و برنامهریزی استراتژیک در روابط عمومی سازمانهای مختلف
طراح و برنامهریز ارتباطات راهبردی و کمپینهای تبلیغاتی برای وزارتخانهها و شرکتها و سازمانها…
مشاور ارتباطی و روابط عمومی در سازمانهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی …
افتخارات:
عنوان چهره برترعلمی روابطعمومی درهفتمین و کسب عنوان ستاره روابطعمومی در هشتمین سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومی، برنده جایزه تعالی ارتباطات از موسسه علمی ژربرای فرانسه در سال جاری و دریافت بیش از پانزده لوح تقدیر و تشویقنامه از وزرا و مسئولان سازمانها در کارنامه وی موجود است.
سوابق آموزشی:
دروس مختلف روابطعمومی با رویکرد برنامهریزی راهبردی ارتباطی و مدیریت استراتژیک ارتباطات انسانی در دانشگاهها و مراکز آموزشی، دانشکده خبر، مراکز آموزش عالی، دانشگاه ادیان و مذاهب و مراکز آموزشی سازمانها از سال هزار و سیصد و هشتاد و یک، سخنرانی در بیش از پنجاه همایش علمی روابطعمومی و تدریس در بیش از یکصد و بیست کارگاه آموزشی تخصصی روابطعمومی در سطوح ملی و استانی سوابق آموزشی ایشان است.
سوابق پژوهشی:
کتابهای برنامهریزی راهبردی ارتباطی در روابطعمومی، برنامه جامع روابطعمومی، مجموعه کتابهای کاربردی شیوه نامه تبلیغات، انتشارات، آموزش زبان فرانسه به شیوه مستقیم،
فرهنگ لغت اقتصاد و بازرگانی انگلیسی- فارسی، ترجمه این حیواناتی که بر دنیا حکومت میکنند، مکالمات روزمره ایتالیایی به فارسی و عناوین دیگری، کتابهای منتشره ایشان است.
وی انتشار بیش از پنجاه مطلب در حوزه روابطعمومی در مجلات را در کارنامه خود دارد.
مقالات :
«روابط عمومی استاندارد و حرفه ای در سازمان»، نشریه انجمن روابط عمومی ایران( ۱۳۹۵)
«مدیریت و برنامه ریزی راهبردی ارتباطی برای ایجاد تحول در روابط عمومی»، نشریه تحقیقات روابط عمومی(۱۳۹۵)
«تفکر مهندسی و استراتژی ارتباطی در روابط عمومی الکترونیک» در ششمین همایش روابط عمومی (۱۳۹۰)
«روابط عمومی هوشمند در بخش کشاورزی»، ویژه نامه اردیبهشت ۱۳۸۹ نشریه تحقیقات روابط عمومی
«برنامه ریزی کاربردی در روابط عمومی»، سومین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی (۲۳ مرداد ۱۳۸۶)
«برنامه ریزی ارتباطی هوشمند راهی برای رفع مشکلات سازمان»، سومین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی (همان)
«گامهای اساسی فرآیند برنامه ریزی کاربردی در روابط عمومی»، سومین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی (همان)
«کاربردهای پژوهش و نظرسنجی در روابط عمومی»، سومین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی (همان)
«بررسی و شناخت مسائل ارتباطی سازمان»، سومین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی (همان)
«ارزیابی اثربخشی برنامه ارتباطی»، ویژه نامه روزنامه آرمان روابط عمومی (۱۷ و ۱۸ مرداد ۱۳۸۶)
ترجمه مقاله «نقش شاغلان حرفه ای در روابط عمومی اخلاق گرا»، جان وایت (۴ اردیبهشت ۱۳۸۶) نشریه ارتباط
«کاربردهای پژوهش در روابط عمومی»، نشریه تحقیقات روابط عمومی سال ۱۳۸۹
«برنامه ریزی راهبردی برای توسعه روابط عمومی تجاری»، تحقیقات روابط عمومی سال ۱۳۸۹
«نقش مدیریتی روابط عمومی برای ارتقای سرمایه اجتماعی»، چهارمین سمپوزیوم بین المللی (۲۴ و ۲۵ دی ۱۳۸۷)
«برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی انتخاب یا الزام کدامیک؟» ، تحقیقات روابط عمومی و نشریه چهل کلید (۱۳۹۰)
«تفکر مهندسی دلفینی راهبردی در روابط عمومی»، سمینار تخصصی بررسی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت (۱۳۹۰)
«برنامه ریزی راهبردی ارتباطی برای ارتقای فرهنگ بیمه»، کتاب ویژه روابط عمومی و فرهنگ در سال ۱۳۹۰
«نقش اخلاق در روابط عمومی کارآمد»، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال ۱۳۸۹ و…
ترجمه:
- کتاب «نگرش انتقادی به روابط عمومی» (چاپ ۱۳۷۸)
- کتاب آموزش زبان «فرانسه به شیوه مستقیم» (چاپ ۱۳۷۲)
- کتاب آموزشی «مکالمات روزمره ایتالیایی به فارسی» (چاپ ۱۳۷۸)
- دو عنوان کتاب طنز سیاسی «حیواناتی که بر دنیا حکومت می کنند» نوشته: مورشوان و مولاتیه (جلد اول چاپ ۱۳۷۳)
- «کف شناسی استنتاجی و تجربی» در حوزه علوم ناشناخته و تاثیر آسمان بر زندگی و آینده/ جُرج موشری (چاپ ۱۳۷۸)
- کتاب «زن ایرانی» (در دست چاپ)
- کتاب «دَلِه دزدی و دروغ پردازی در کودکان» و ۱۲ عنوان کتاب در حوزه علوم تربیتی (در دست چاپ)
- کتاب «برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی با رویکرد حل مسئله»، گروه نویسندگان (در دست چاپ)
- تالیف:
- کتاب «برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی» (چاپ اول ۱۳۸۹) چاپ پنجم ۱۳۹۵
- کتاب «راهنمای عمل و برنامه جامع روابط عمومی»، انتشارات وزارت جهاد کشاورزی (چاپ ۱۳۸۶)
- کتاب «فرهنگ لغات اقتصاد و بازرگانی» (چاپ ۱۳۷۸)
- کتاب «کوچک عشق» در حوزه عرفان و زندگی (چاپ۸۴) (گروه نویسندگان)
- مجموعه کتابهای چند جلدی: «شیوه نامه فعالیتهای رسانه ای/ تبلیغاتی/ انتشاراتی/ پژوهشی» (۱۳۹۶)