موسسه چند منظوره فرهنگی هنری مشی فاخر
گروه فرهنگی و هنری موسسه چندمنظوره مشی فاخر به صورت فردی فعالیت تخصصی خود را از سال 1376 در تشکل های مردم نهاد آغاز و با تاسیس NGO در عرصه فرهنگی و اجتماعی فعالیت گسترده و اثر بخشی را در استان و کشور رغم زد. در ادامه و به دنبال افزایش تقاضا و پیشرفت سطح کیفی وکمی مجموعه و رشد پرسنل اجرایی در سال 1387 شرکت تعاونی فرهنگی هنری 12 فروردین اهواز به عنوان اولین شرکت تعاونی استان در حوزه فرهنگی، تاسیس و فعالیت خود را آغاز نمود. در این مدت پروژه ها و طرح های ملی و استانی بزرگی اجرا شد که سرآمد آن طراحی، برنامه ریزی و اجرای نمایشگاه سیمرغ به مناسبت پاسداشت سیمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود، پروژه ای که مدت زمان آن از طراحی تا اجرا به هشت ماه می رسید.بعد از آن موسسه به عنوان یک مرکز تخصصی در حوزه های تبلیغات، جشنواره های تخصصی، مراسم فرهنگی و هنری و نمایشگاه مورد توجه مراکز دولتی و غیر دولتی قرار گرفت در همین راستا سال 1392 موسسه فرهنگی و هنری مشی فاخر تاسیس و به ثبت رسید ، همچنین برای افزایش توانمندی مجموعه، کانون آگهی و تبلیغاتی سلام گرافیک در سال 1393 با کسب مجوز فعالیت خود را تحت مدیریت موسسه آغاز نمود. لازم به ذکر است با توجه به عضویت جناب آقای سید فضل الدین موسوی مدیرعامل مجموعه در انجمن روابط عمومی ایران از سال 1389، فعالیت مشترک با انجمن در آن تاریخ شروع و در تیر ماه 1391 اولین دوره کوتاه مدت از سلسله دوره های انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان با حضور دکتر هوشنگ عباس زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی از مدرسین انجمن، در سالن آمفی تئاتر شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد. برگزاری این دوره روزنه جدیدی را گشود و موسسه در عرصه روابط عمومی و برگزاری سمینار های تخصصی پا به منصه ظهور گذاشت. تا آن زمان فعالیت مدون و اثربخشی در این حوزه در استان برنامه ریزی و اجرا نمی شد. اولین گام موسسه، دریافت مجوز از انجمن برای تشکیل نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان بود که این امر در خرداد 1392 صورت پذیرفت. بعد از دریافت مجوز نمایندگی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با روابط عمومی ادارات و نهاد ها منجمله استانداری خوزستان، نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر و مدیران ارتباط گستر خوزستان توسط موسسه طراحی، تدوین و به استانداری خوزستان پیشنهاد شد و در مهر 1392 طی ابلاغ مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل وقت استانداری، آقای مهندس سید فضل الدین موسوی مدیرعامل موسسه به عنوان دبیر جشنواره سلام انتخاب و فعالیت خود را آغاز نمود. اختتامیه این جشنواره که از مدت اجرا تا پایان 8 ماه به طول انجامید در 27 اردیبهشت 1393 در سالن 1000 نفری امام رضا(ع) شرکت نفت با حضور اکثر مدیران استان، استاندار و معاونین وی و دبیر انجمن روابط عمومی ایران برگزار شد. به گفته اکثر مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی این جشنواره نقطه عطف مهم و اثربخشی در تاریخ روابط عمومی استان رغم زد. شایان ذکر است در خلال برگزاری این جشنواره و بنا به پیشنهاد هیئت علمی، نخستین سمینار کارکردهای اینفوگرافیک در روابط عمومی در 4 اردیبهشت 1393 در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی، خانم دکتر بروجردی روابط عمومی وزارت علوم و تحقیقات و حمید رضا خاتونی مدرس انجمن اینفوگرافیک کشور برگزار شد. بعد از اختتامیه نخستین جشنواره سلام، درخواست ها از موسسه برای برگزاری سمینارهای تخصصی آموزشی به اوج خود رسید، بر همین اساس طرح ابتکاری نخستین سمینار گرافیک خبری و اطلاع رسان با محور بهره گیری از تکنیک های واژه پردازی در تهیه و تدوین گزارشهای خبری به روابط عمومی شرکت مناطق نفت خیز جنوب ارائه و پس از حصول توافق، در تاریخ 93/11/25 در سالن آمفی تئاتر نیوسایت شرکت نفت و با حضور مدیران، کارشناسان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و آقایان دکتر حسین وظیفه دوست ریاست محترم انجمن علمی و بازاریابی ایران، دکتر مطهری نژاد دبیرانجمن روابط عمومی ایران، مهندس میرطاهری رئیس انجمن اینفوگرافیک ایران و دکتر مریم سلیمی مولف کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان برگزار شد. در انتهای سمینار، از پیشکسوتان روابط عمومی خوزستان توسط موسسه تجلیل به عمل آمد. سال 93 برای موسسه سال پربار و درخشانی بود، فعالیت های منظم و آکادمیک که براساس نیازسنجی استان با همکاری مراکز علمی برنامه ریزی شده بود به نحو شایسته ای برگزار گردید. بر همین اساس و با توجه به پیشرفت تجهیزاتی و توسعه حیطه ی عملکردی موسسه با همکاری انجمن روابط عمومی ایران طرح ارزیابی روابط عمومی استانداری های سراسر کشور را تقدیم وزارت کشور کرد و در این راستا جناب آقای مهندس سید فضل الدین موسوی مدیر عامل موسسه با قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور دیدار و خواهان ایجاد تحول در روابط عمومی های کشورشد. یکی از خروجی های جلسه ارسال نامه به همه معاونین سیاسی اجتماعی استانداری های کشور برای همکاری و بهره گیری از تجارب انجمن روابط عمومی بود، خروجی بعدی ارجاع طرح ارزیابی از روابط عمومی ها به مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور بود. در ادامه و با همکاری مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، شاخص های استاندارد عملکردی در این حوزه تهیه، تدوین و برای استفاده مخاطبان ارسال شد. بعد از آن موسسه به یک مشاور فعال در کنار وزارت کشور تبدیل و فعالیت های خود را در گستره ی ملی طرح ریزی نمود. تاسیس آموزشگاه آزاد سرآمدان ارتباطات ایران موسسه برای اثربخش نمودن فعالیت ها و بهره گیری از تجارب و امکانات سازمان های آموزشی از طریق نمایندگی انجمن روابط عمومی در خوزستان تفاهم نامه های را با سازمان آموزشی فنی و حرفه ای خوزستان برای تعامل دو طرفه و بهره گیری از توان تجهیزاتی و آموزشی منعقد نمود. بر اساس این تفاهم نامه موسسه با همکاری اداره کل آموزشهای فنی و حرفه ای استان، آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سرآمدان ارتباطات ایران را با موضوع آموزش بلند مدت و مهارت محور در رشته های علوم ارتباطات، علوم اجتماعی و مدیریت، برای اولین بار در کشور تاسیس و برنامه ریزی آموزشی طراحی و در مرحله اجرا قرار گرفت. ورود به عرصه بین المللی با تلاش مدیریت موسسه همکاری با موسسات بین المللی در حوزه های مدیریت، تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی در بخش مدارک آموزشی و آکادمیک و ساختار سازی و ممیزی در سطح مدیریت عالی سازمان ، آغاز شد و خروجی آن اعطای مدرک بین المللی در نخستین سمینار سواد رسانه ای خوزستان به تاریخ 15 شهریور 1394 به شرکت کنندگان بود. دراین سمینار که از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان پوشش خبری داده شد برای اولین بار در کشور از کتاب نهضت سواد رسانه ای دکتر سیدبشیرحسینی با حضور مسئولین استانی رونمایی شد. در ادامه با صدور حکمی از طرف مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت استان جناب آقای موسوی به عنوان دبیر نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی اهواز منصوب شد. در این جشنواره آثار ارسالی مردم مورد ارزیابی قرار گرفت و از برگزیدگان آن در آبانماه 1394 همزمان با هفته کتاب تجلیل شد. پس از برگزاری موفق جشنواره کتابخانه خانگی طی توافقی با روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان ؛ موسسه مسئول طراحی، برنامه ریزی و اجرای دومین جشنواره روابط عمومی برتر شرکت های تابعه سازمان و طرح استقرار سیستم های بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001 و رضایت مشتری ISO 10004 روابط عمومی سازمان شد. استقرار سیستم های بین المللی ISO به صورت تخصصی برای یک روابط عمومی برای نخستین بار است که در کشور طراحی و مستقر می شود و تا قبل از این هیچ کدام از روابط عمومی ها موفق به این کار نشده بودند، موسسه با همکاری انجمن روابط عمومی ایران و موسسه بین المللی ICS کانادا سیستم ها را طراحی و طی 5 ماه فعالیت در واحد روابط عمومی به صورت اختصاصی مستقر نمود. سرانجام در تاریخ 16 خرداد 1395 طی مراسم با شکوهی و با حضور مدیران، کارشناسان، اساتید و علاقه مندان روابط عمومی و همچنین دکتر مطهری نژاد موسس، عضو هیئت مدیره و دبیرانجمن روابط عمومی ایران، مهندس شمس مسئول امور استانی مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور و معاونین سازمان آب وبرق و مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی شهدای آب و برق از برگزیدگان دومین جشنواره روابط عمومی برترشرکت ها تجلیل به عمل آمد و گواهینامه های بین المللی ISO 9001 و ISO 10004 به مدیر روابط عمومی سازمان، اهدا شد. ادامه روند روبرشد موسسه و پیشگامی در علوم نوین ارتباطات و علوم اجتماعی: پس از برگزاری موفق نخستین سمینار سواد رسانه ای و استقبال زاید الوصف مخاطبان، دومین سمینار و نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب سواد رسانه ای با حضور دکتر سیدمحسن بنی هاشمی موسس دانشکده ارتباطات صداوسیما و دکتر صیرفی مدیر آژانس تبلیغاتی کرگدن برگزار شد. در ادامه فعالیت های ابداعی، گروه ایده پردازی موسسه با همفکری اساتید خبره و باتجربه و باعنایت به استعداد شرکت های کشور در زمینه عمل به مسئولیت اجتماعی مسیر فعالیت های موسسه سمت و سوی اجتماعی به خود گرفت و در چهارسال پیاپی از سال 1395 تا کنون ضمن برگزاری ۲ سمینار بین المللی در زمینه CSR با عنوان “مسئولیت اجتماعی، دولت و توسعه پایدار با ارتباط گیری با موسسات بین المللی به عضویت در موسسه گزارشگری جهانی GRI درآمده و موفق به دریافت نمایندگی کمپانی CSR اروپا شدیم. هم اکنون نیز و باتوجه به شرایط کرونایی موسسه ضمن عمل به مسئولیت خویش ، به تحقیق پژوهش و ارتقای فعالیت های آموزشی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی روی آورده تا سهم خود در ترویج کارآفرینی اجتماعی را ادا کرده باشد.